A babzsák egy nagyon jó dolog..Mind a két kicsi életében elég fontos szerepet kap az iskolában és az óvodában..

A Babzsák lehet terápia,lehet eszköz,és sok féle feladat végezhető általa..Az autista gyerekeknek mindenképpen hasznos dolog..

Levi ovijában a Szellő EGYMI-ben,nap mint nap használatban vannak a babzsákok..Sőt,hogy ki ne hagyjam a Flóra Alapítvány fejlesztésein is eszköz a gyerekek fejlesztése érdekében..

Hogy miért is hatékony eszköz a babzsák???

Találtam egy programot,amiben az interneten fellelhető leghosszabb írást találtam a Babzsákkal kapcsolatban..

http://www.autizmus.hu/tanterv/OVIPRO98.pdf

(képforrás: meska web felület)

Tehát mire is jó???

A "Babzsák"

A "babzsák" játékos szociális-kommunikációs fejlesztő program, mely elnevezését az ismerteszközről kapta. Átmeneti helyet foglal el az egyéni fejlesztés és a klasszikus csoportosfoglalkozás, illetve a természetes élethelyzetek között. A "babzsák" helyzetben tanultak tehát elsősorban a különböző társas helyzetekben való részvételt alapozzák meg.
A program tanításának célja, hogy a hiányzó vagy fogyatékos szociális és kommunikációs készségeket pótolja, a formalizált szituáció, struktúra, szabályok alkalmazásával és a babzsák eszköz használatának segítségével.

Védett, biztonságosnak megélt, jól átlátható, érthető környezetet helyzetet biztosít a hatékony fejlesztéshez. A babzsák, mint eszköz szerepe a szociális és kommunikációs készségek közül a hiányzókölcsönösség, a szerepcsere tárgyi, érzékelhető/megfogható megjelenítése:
- a hallgató-beszélő szerep váltakozásának,
- a figyelem-fókusz váltakozásának,
- a szemkontaktus és szerepcsere összekapcsolásának,
- a szociális interakció kezdetének jelölése felnőtt és gyermek között, stb.


Fejlesztési feladatok
1.) Preverbális készségek: közös tárgyra irányított figyelem, szemkontaktus és mutatás
használata a szociális kommunikációban,
2.) a kommunikációs eszközök (beszéd, metakommunikáció, alternatív kommunikáció)
funkcionális használatának tanítása,
3.) Alapvető szociális-kommunikációs alapozó és kognitív készségek fejlesztése:
- figyelem,
- várakozás,
- sorrakerülés kivárása,
- testi közelség, testkontaktus elviselése
4.) Egyéb fejlesztési feladatok (lásd a szociális készségek fejlesztése fejezetben)

A fejlesztés keretei:
- Állandó helyszínen, félkörben elhelyezkedve, szőnyegen vagy székeken ülve zajlik a
foglalkozás, minél homogénebb 2-4 fős csoporttal.
- A foglalkozások rendszerint 5-20 percig tartanak, a résztvevők képességeitől függően.

(forrás:www.autizmus.hu)

A babzsák egy nagyon sokrétű eszköz..nem csak a szociális-kommunikáció fejlesztésére használható,hanem a tornás fejlesztések során,használata a feladatokba beépíthető..

Egyensúlyozzunk..

(képforrás:Flóra Alapítvány: http://www.floraalapitvany.hu/ )

Egyébként a Babzsák fejlesztő programról (szociális-kommunikáció), Őszi Tamásné szerkesztésében és tollából könyv is született az Autizmus Alapítvány gondozásában..

(képforrás: Krasznár és fiai)

itt rendelheted meg:http://www.krasznaresfiai.hu/kinalatunk/autizmus/oszi-tamasne-szerk-babzsak-fejleszt%C5%91-program-utmutato-es-feladatgyujtemeny-autizmus-specifikus-kiscsoportos-szocialis-kommunikacios-fejleszto-foglalkozashoz

Őszintén mondom,én egy nagyon jó dolognak tartom,ezt a kis terápiás eszközt..