Tudom nem írtam egy hete,mentségemre szolgáljon,hogy nagyon húzós hetem volt,munka után,meg le kellett minden nap mozgassuk a kicsiket,hisz Levente óvodai ügyeletének vége lévén,itthon nem mozog annyit,ami az ő emésztési folyamataira nem éppen van jó hatással..Úgyhogy minden délután,munka után,még beiktattunk egy három és fél kilóméteres,kutyaúsztatós lemozgatós,Dunázósat..Mire hazaértünk,inkább holtra hasonlítottam,mint élő emberre,az a fránya 4:20-as kelés,spékelve az éjjféli lefekvéssel...ugye??? Ugye........

Őszinte leszek,erőm nem volt blogot írni.....

Tulajdonképpen csütörtökig nem mertem magamban biztosra fogadni,hogy pénteken Ösküre megyünk,hisz nálunk,mindig van valami,ami keresztbe tesz..Persze péntek délelőtt,is tartanom kellett némi táv-fejmosást a legnagyobbnak,mert pont pénteken túlbugyogott benne az Asperger...

Na mindegy...

Ráadásul Öskü,így a nyaralás előtt életveszélyes bevállalásnak tűnt,a nyaralás előtt,de hát Marcsi,és Attila annyira de annyira kedvesen és odaadóan invitáltak,hogy Apja úgy döntött,hogy na jó menjünk..végül is száz kilóméter,de tán még annyi sem..max két hétig bringázik Keszire,és máris egyensúlyban van a mérleg nyelve...

(per most ebben a hőségben,még egy pár napig nem engedem napi 50 km-t tekerni,majd szerda után....)

Tehát ÖSKÜ...

Öskü és az én drága jó,szív lélek volt kollégáim a múltból..Akiknek akkor is és most is, nem is aranyból,hanem gyémántból van a szívük,és sose volt gáz,hogy én csak egy "polgári" vagyok a cégnél,ők meg nem..jó hát a férjem sem na... :)

Marcsi és Attila...hívtak,menjünk,és a gyerekek sem gond,hogy autisták..Ugyan dehogy is..hogy is gondolhatom...Megoldjuk,ne aggódjak..

Öskü...hát bennem volt a boogie végig a skacok miatt nem tagadom,de hála,semmi de semmi gond nem volt..sőt...sőt....feledhetetlen két és fél nap,amiért örökké hálás leszek,Szabival együtt,az biztos... Marcsi és Attila,Köszönjük SZÉPEN!

Pénteken fél háromkor indultunk itthonról,nem csak a két kicsivel,hanem Bedivel is felvértezve,gondoltuk irány valahogy a régi egyes,és Bicskét érintve lecsorgunk Fehérvárig,onnan a 8-ason Várpalota,és Öskü..Nem nagy táv,no problem...Csak egyet felejtettünk el a Red Bull Air Race-t..Bakker a Csaszitól a Clark Ádám térig,egy óra húsz percet duggóztunk,a 33 C fokban...A egyes lehajtót elbaltáztuk,úgyhogy mentünk a régi hetesen,Érdnél dugó,Fehérvárnál dugó...türelmetlen Levente..majd kiborulós Levente,mérges Apja,de azért fél hatra leértünk...

De a vidám nosztalgiázós fogadtatás,mindenért kárpótolt minket...

Gyors lepakolás,egy órás kűzdelem Leventével,hogy nem megyünk haza,hanem maradunk..Tereltünk,rendesen,nem tagadom...

Gyors vacsora után,mert Marcsi full extra ellátást szervezett és készített nekünk egyébként,(mind a három napra) irány Deszkás Néró kutya társaságában az Öskü mögötti dombság,és a Kőris-hegy alja..

Levente a messzeségben...

Sétáltunk egy jó nagyot,ami Néró kutyának,csak egy kicsi kör kb 2,5 km,bár nekünk jó soknak tűnt most,igaz már fáradtak voltunk mint a fene..

A mozgás után,belelógva az estébe,megkiséreltük a kicsiket alvásra bírni,ami Zalán esetében még ment is,de Levente...Húúúúúú fél 12-ig..egyszerűen nem volt hajlandó elaludni...

Persze új hely,neki ismeretlen emberek,viszont jó terápia a rugalmatlan gondolkodás terén.. Jajaja..mi kétszer elaludtunk,Levi viszont nem..Közben Bedi,Marcsival vagy két órán keresztül beszélgetett,és tiramisus sütit sütött...Egyszer csak HEURÉKA...a legkisebb álomba szenderült,mi meg kimentünk a csillagos ég alá,egy kicsit nosztalgiázni a múltról...Sikerült is hajnali fél kettő felé nekünk is aludni térni...

Szombat reggel Attila elvitte Zalánt a hajnali kutyasétára,és jól összeismerkedtek...Szegény Ati szerintem másfél órán keresztül,töményen a vonatokról hallott..de jól bírta..sőt arra is rájött,hogy Zé,milyen nagy lexikális tudást birtokol e témában..Mondjuk szociál pedagógus diplomája van,úgyhogy jól állta a sarat,bár gyakorlatban autista gyerekkel még nem igen találkozott..

Közben Marcsi olyan reggelit varázsolt,hogy..........a tíz ujjunkat megnyaltuk utána..Muffin sütőben sült leveles tésztás baconos,hagymás tojást...mellé házi paradicsommal..Kár,hogy nem fotóztam le...

Reggeli után Bedit a bonsai-ostul felnyalábolták,és elvitték egy szakemberhez Várpalotára,aki megmetszette a fácskáját..végül jól ott felejtettük a fácskát Öskün..Jó kezekben lesz,Marcsi kertész mérnök..Már az lenne a polgári életben..

Tizenegy óra felé felkerekedtük és irány a Bakony (Vinye) a Cuha szurdok..Túrát terveztek nekünk szombatra..

Vinyéről átvonatoztunk Porva-Csesznekre..(engem meg is szálltak rögvest az ifjúkori tájfutó emlékeim..)

...és megkerestük a Cuha szurdok bejáratát..

Attila és Betti...

Erdei-Szurdok terápia...(mindent az egyensúly fejlesztéséért..)

A legjobb kezekben.. (pedagódiai és biztonsági szempontból is.. :) :)  )

A sokadik x-edik átkelő...

A kavics,a kavics.....

Zalán..

A Szurdok túrát mindenkinek ajánlom aki arra jár..

A Cuha szurdok után,hazafelé egy fotó gyorsan a cseszneki várról..

Ebéd-uzsonna-vacsora után (kipukkadtunk Marcsi!... ) lehútöttük az ebet az öskü-i karszt patakban..

Szabi meg Levi elaltatása után behatóbban ismerkedett Szilveszter cicával...

Persze a gyerkőcök elaltatása után,persze,hogy megint a csillagos ég alatt kötöttünk ki,anekdotázva....

Vasárnapra Attila igazi helytörténeti sétát szervezett,még a Kerek Templomot is kinyitották a kedvünkért...

Templom belső

A vasárnapi idegenvezető..Feri,Öskü történésze...

Akit bővebben édekel:

A panoráma...

Az idegenvezetés után elköszönve Feritől,lesétáltunk a templom alatt zúgó patakhoz...és kezdetét vette a hűsölés a karsztvízben...kb nyolc fokos....

A falusi kalandozás után visszaérve,muszáj volt lehűteni a szőröst,mert úgy egyébként nagyon szőrös...

Majd a fiúk,kánikula ide-oda nekiláttak a bográcsozásnak....

Készül a G U L Y Á S ......

Manócska egész vasárnap az Öskü Spa Resort-ot ( :) :) ) létesítette előnyben..10 percenként 2-3 percre landolva a medencében..

A beszámoló végére,meg egy vigyori Zalán portré....

Szumma!Húúúúú ngyon jó volt,igazi aktív Pihenés.....Zalán még ma is sirdogált sokszor,hogy vissza akar menni..Nagyon jól érezte magát...Mi is...Bedi is és a Mackófi is...

Tényleg nagyon hálás vagyok érte....és mindenért Nektek,Marcsi és Attila...

Igen-igen..Ők az igaz barát kollégák,köszönöm,hogy vagytok.....

Nehéz szívvel indultunk haza vasárnap este fél hatkor...Simán másfél óra alatt becsekkoltunk itthon....

A srácokat hamar letettük pihenni,majd Szabival még sokat beszélgettünk Ösküről...

Marcsi,Attila máris hiányoztok mindünknek....

Úgyhogy augusztusban megyünk is a bonsaiért...

Köszönünk M I N D E N T !! :)