Sokáig rezgett a léc,de végül csak sikerült,július 18.-án felkerekednünk,és immár negyedszerre útnak indulni Bélapátfalvára,ahol a jól megszokott helyen várt minket a pihenő házikó,a Mókuskörúton..

Bedi és Zalán volt a vonatos különítmény,hisz a csomagok,és Béla kutya,no meg Levente teljesen kitöltötték az autó hátsó traktusát.Kissé melegre sikerült nekik a vonatozás a hőségriadóban,de hála éppségben megérkeztek.

Talán idén volt a legszűkebb a keret,még a szűkebbnél is szűkebb,nem is terveztünk sok programot,szigorúan csak szép kártyával fizethetőket..Ami az egyetlen luxus volt,hogy,megtankoltuk az autót,illetve kétszer fizettünk parkolást,Szilvásváradon,mert ott nem lehet kikerülni,bárhol is próbálj megállni.Az egyetlen olyan kiruccanás ami fizetős volt per kes,a Zalánnak okozott nagy meglepetés vasutazás,és a nyaralás vásárfia pólók Jósvafőről.. ja meg Baradla a plasztik denevér..Persze a srácok,szerettek volna több felé is menni,Bedi Recskre,meg Parádra,Zalán Lillafüredre,meg Diósgyőrbe,vagy a Tisza-tavi Ökocentrumba,Levi meg állandóan Egejbe,meg Szilvásfaluba..( :) ) Idén kihagytuk a nagy vágyakat is,mert nem költhettük nullára a szép kártyát,hisz ezen a héten is muszáj valamiből ennünk itthon,szó szerint nincs más keret..Tehát nem mentünk a Fenyőbe,vagy a Demjén-i barlangfürdőbe,vagy Egerszalókra,és a Szépasszonyok völgyében sem jártunk,jófajta vörösborért..Szigorúan a helyi Coop-ban vásároltunk,szorosan tartva a napi kvótát.Egy kicsit sem ereszthettük ki a szoros nadrágszíjat..Mondjuk jó lett volna egy picikét gondtalanabbul nyaralni,több programot csinálni a gyerekekenek,de ettől függetlenül nagyon jól éreztük magunkat,mert valamit mindig kitaláltunk,hogy változatos legyen a kilenc nap..

Tudom,hogy Bedi egy kicsit unta magát,ráadásul tanulnia is kellett elég sokat földrajzot,van mit ismételnie,nehéz meccs lesz a jövő év..Próbáltam magyarázni sokszor neki,hogy ez most kicsit pihenősebb,és ne haragudjon ránk,szivesen mennék én sokfelé,de szigorú a költségvetés,de ha akar túrázhatunk többet,amire vevő is lett volna,csak a hőséget nem mindig toleráltuk jól..Nem is tudtuk megmászni a Bélkő-t.

Semelyikünk nem örült az állandósult 35 celsiusnak...

Mégis szerencse a szerencsétlenségben (hőség),hogy ezt az időszakot nem itthon a panelban kellett eltöltsük,és éjszakánként 18 C fok körülire hűlt a levegő..No az kimondottan jól esett,hú de mennyire jól..

Sokszor mondtam nekik,hogy nagyon örüljenek annak,hogy el tudtunk jönni,hogy itt lehetünk,és idén legyen elég az,amit megengedhetünk magunknak..és ne morogjanak,mert avval csak még több stresszt akasztanak a nyakamba..

Így is volt elég a nyaralás kellős közepén...ami majdnem haza kényszerített minket.Nem a gyerekek és nem az autó..annál kicsit kellemetlenebb...Nagy pofon volt Szabinak is és nekem is..valamit mindig tanul az ember.. Itt és most köszönöm Juli,hogy valamely kirángattál minket a bajból..és nem kaptam agyvérzést a történtek után..

Kaphattam volna,ha Szabival a gyerekek elé kell álljunk,hogy sorry most azonnal haza kell jöjjünk..és hogy mi lesz a továbbiakban,miből élünk,eszünk,az tíz-pontos jó kérdés...most hazaérve tényleg jó kérdés..mert egy nagyon kemény félreértés alanyaivá váltunk..önhibánkon kívül..függetlenül attól,hogy mi történt a nyaralás alatt.. :(

Mi idén is tényleg mindent megtettünk,hogy a srácok jól érezzék magukat,úgy gondolom sokszor sikerült mosolyt csalni az arcukra..Levente meg kimondottan boldog volt,mind a kilenc nap.Na jó a kilencediken nem...de azt meg is értem..

Hogy merre jártunk??Sok helyen...mendezektől függetlenül..és a nagy nagy bakancslistás álmot a Baradla Barlang Jósvafői túráját,is sikerült megvalósítani..hála a szép kártyának,és a fogyatékkal élő gyermekek kedvezményének. Bár mindenféle arcképes igazolványt akartak tőlünk kérni,de végül csak elfogadták a szakorvosi igazolás,MÁK-kártya,AOSZ kártya kombót..

Szóval voltunk a Szalajka völgyben,az Apátságnál,félig bejártuk a Tárnics tanösvényt a magas Bükkben,Egy nagyon kedves helyi ismerősünk Melinda,szerdára hiper-szuper programot szervezett a gyerekeknek,igazi lovasterápiát Timinél Balaton községben,este meg a párjával Szabival szervezve,a vidéki élet volt a terítéken,gomolya sajt és kecske-kolbász kóstolóval,és finom krumplis lángossal,a saját portájukon.Volt egy pihenőnap,nur a háznál,másnap Baradláztunk Jósvafőn,és végül Felsőtárkány fölött kisvasutaztunk,és mászni vittük a Kalanderdő Kalandparkba a triumvirátusunk..

Az Apátságnál..

Fátyol vízesés..

Tárnics Tanösvény..

(amit annak elhanyagolatlansága miatt nem tudtunk végigtúrázni..pedig nagyon készültünk rá,mert az egyik legérdekesebb tanösvény a Bükkben..így a feléig jutottunk el rajta,ahonnan vissza kellett forduljunk..)

Balaton községben Timiéknél,aki profi oktató..csodát művelt Zalánnal..Olyat amit sose hittem volna..Óriási köszönet érte Timi!!

Tudtad,hogy Balaton község a.....................................

Bedi egy kicsit vágtázhatott is Báró nyergében..

A lovas nap késő délutánján a srácok kipróbálhatták a vidéki életet Melindánál és Szabolcsnál Bélapátfalván..Belenézhettünk a portájuk életébe..Megkóstolhattunk igazi kecskeségeket,kecske-kolbász,kecske gomolya...Köszönjük NEKTEK!!! Életreszóló élmény volt..mindnyájunknak.

Az aktív pihenős napon,mindenki serényen segített Apjának az autószerelésben..         (mára kiderült van baj nem kevés,nagy javításra szorul az autó turbója.ami jelenleg számunkra elérhetetlen...)

Este Szabi közreműködött a kicsi Szabi nagy álmának a valóra váltásában..

Sikerült visszamennünk négy év után a Baradla-barlang Jósvafő-i részére..Végre láthattam az Óriások termét...nagy Bakancslistás álmunk teljesült.. (Remélem a Vörös-tó túrának is részesei lehetünk egyszer..)

és végül de nem utolsó sorban sikerült Zalán álmát is valóra váltani..vonatozhatott a Felsőtárkányban..

A kicsi is nagyon élvezte..jó-jó na nagy is....végülis...

Az utolsó nap délutánján Zalán és Bedi még mászott egy jót..Zalánnak legalábbígy sikerült letudni a júliusi mászóterápiáját..aminek Zé nagyon de nagyon örült..Ez volt neki a meglepi plusz....

Vasárnap reggel így búcsúzott Tőlünk a Bélkő..A hazaindulás előtt csodáltuk egy jó fél órát..

Béla kutya is aktívan pihent velünk,vittük mindenhová ahová csak lehetett..

Idén a Frisbee nagyon bejött neki..

Persze Levente a legnagyobb országos haver,játszott vele,idén már szabott keretek között...

Zalán volt aki idén a wellness szolgáltatásokat nyújtotta Bécikének..

Sikerült az OFF gombot is megtalálni hála..

volt némi szakfeladat is..

no meg kirándult velünk nagyon sokat.....

Idén így nyaraltunk mi...Egyáltalán annak is örültem,hogy elmehettünk,és az sem érdekelt,hogy hogy alakult..Szerintem végül is jól..Rettentő teher van rajtunk egész évben..Iszonyatos stressz és nyomás..Aki tudja mit dolgozuk,az sejtheti..beszélni már TILOS róla..Elég lenne ez a súly is,ami alatt roskadozik az ember fia,de nekünk itt van a két auti és az aspi fiú.és a velejáró összes probléma..Rettentő nehéz lelkileg és fizikailag globálisan,főleg úgy,hogy szó szerint nincs segítségünk..Magunk vagyunk..

Sokáig gondolkoztam,hogy visszamondom a nyaralást,de azután úgy döntöttem,hogy legyen bármi is,alakuljon bárhogy is,ha végig zsíroskenyeret kell együnk,akkor is megyünk..Mert ott a kert,a hegyek a levegő,a csend,teljesen más a környezet...Ki kell innen szakadnunk,mert egy pont után,ebben amiben élünk,bele fogunk rokkanni..Nem lehet hosszútávon bírni..

Úgy gondolom ezt a kilencnapnyi lélegzetvételt megérdemeltük..

Tudom ez nem volt valami hurrá-optimista post,nem is volt célom....Tudom kicsit keserű de hát ez az őszinte valóság...

Ez volt az Autizmus Live..köszönöm,hogy olvastatok..

A gyerekekkel kapcsolatos helyzetekről,viselkedésről külön írok...remélem ma sikerül...